Sunday 11 November 2012

cookies

 Kυριακή πρωί,  στο τραπέζι καφεδάκι και στα χέρια ζυμάρι για μπισκότα..
Δεν φημίζομαι για την νοικοκυροσύνη μου και καθόλου δε μ΄ενοχλεί αυτό,  που σημαίνει ότι συνήθως ότι μπορώ να αποφύγω το αποφεύγω,  συνεπάγεται πως προτιμώ να βρίσκω ένα έτοιμο πιάτο φαγητό,  ότι κι αν είναι αυτό,  παρά να μπω στη διαδικασία να μαγειρέψω..

 Όσον αφορά όμως τα γλυκά,  ειδικά στα μπισκοτοειδή,  ένα πάθος το έχω,  οπότε όταν έχω διάθεση όλο και κάτι θα φτιάξω.  Στ΄αλήθεια,  θα μπορούσα να ασχολούμαι κάθε μέρα,  όλη μέρα και να γλύφω από τα κολλημένα μου δάχτυλα  σοκολάτες και ζάχαρες και σιρόπια και ναι,  ορκίζομαι ότι σε κανένα εμπόδιο δε θα σταματούσα,  εκτός από αυτό των πολλών θερμίδων..
 Μπισκότα,  είχα πάρα πολύ καιρό να φτιάξω γιατί πρώτον δε μου βγαίνουν ποτέ τόσο καλά και δεύτερον,  νομίζω ότι έχει τόσο μεγάλη ποικιλία στα super market,  και μια ψιλοαδυναμία,  έως λατρεία στα τύπου oreo έχω (τρώω οπωσδήποτε ένα την ημέρα,  βρέξει χιονίσει,  τέτοια τρέλλα)!
 Σήμερα ήθελα να φτιάξω τη συνταγή που μου έστειλε η Δάφνη,  η διατροφολόγος μου,  γιατί τώρα η θερμοκρασία έχει πέσει,  το σώμα έχει ανάγκη από λίιιγο περισσότερο λίπος,  κι αυτά τα μπισκότα από βούτυρο,  αλεύρι ολικής και βρώμη είναι ότι πρέπει σαν διατροφικό συμπλήρωμα,  και συνοδεύουν θαυμάσια ένα φλυτζάνι τσάι,  καφέ,  γάλα ή ακόμη κι ένα φρούτο.
 Η συγκεκριμένη δόση μας δίνει γύρω στα 50 μπισκότα,  εγώ τα έφτιαξα λίγο πιο μεγάλα (σχεδόν στο διπλό μέγεθος),  βγήκαν περίπου 25-30..  την επόμενη φορά αυτό το σημείο,  θα το προσέξω ιδιαίτερα..
Επίσης,  καθώς τα δοκίμαζα,  ορκίζομαι πως είναι πεντανόστιμα ,  σκεφτόμουν πως εαν κάποιος θα ήθελε να αγνοήσει το θέμα θερμίδες θα μπορούσε άνετα να τα ενισχύσει βουτώντας τα σε λιωμένη σοκολάτα,  λευκή και μαύρη (προσωπικά προτιμώ τη μαύρη),  είτε ολόκληρα είτε κατά το ήμισυ..
 Μου έχει περισέψει πολύ αλεύρι ολικής,  και η βρώμη (το γνωστό κουάκερ) δε λείπει ποτέ από το ντουλάπι μου,  οπότε λέω πως σύντομα θα τα ξανακάνω αφού μέχρι να ολοκληρωθεί αυτό το ποστ,  τα γευτήκαμε ενθουσιασμένοι,  τα χαρίσαμε να τα γευτούν και οι φίλοι μας και δεν έχουν μείνει ούτε τα μισά σε διάστημα 4 ωρών το πολύ..  η συνταγή ακολουθεί..




Υλικά για 50 μπισκοτάκια:



250 γρ. βιτάμ  με  ελαιόλαδο
250 γρ. αλεύρι ολικής
200 γρ. νιφάδες βρώμης
150 γρ καστανή ζάχαρη
3 κουταλάκια μπέικιν
4 κουταλιές χυμό πορτοκαλιού
Ξύσμα από 1 πορτοκάλι


Και η εκτέλεση:



Αφήνουμε για λίγο το βιτάμ σε θερμοκρασία δωματίου να μαλακώσει.
Σε μεγάλο μπολ ρίχνουμε όλα τα υλικά μαζί και ζυμώνουμε με τα χέρια μέχρι να ενωθούν καλά.  Δεν θέλει πολύ ζύμωμα, σε 3-4 λεπτά είναι έτοιμη!
Η ζύμη θα γίνει αρκετά σφιχτή και στεγνή.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180ο.
Πλάθουμε μικρά μπαλάκια, τα πιέζουμε να πλατύνουν και τα αραδιάζουμε στη λαμαρίνα  του  φούρνου (στρωμένη με λαδόκολλα), σε απόσταση μεταξύ τους.
Ψήνουμε για 15 λεπτά περίπου ~ προσοχή γιατί αρπάζουν εύκολα.

3 comments:

Litsa said...

Τι ωραία συνταγή και από διατροφολόγο ε; Ακόμη καλύτερα!
Οι φωτογραφίες τόσο όμορφες, ιδιαίτερα το φως του ήλιου...

mafaldaQ said...

Τι λαχταριστά που φαίνονται! Σλουρπ δηλαδή και γεια στα χέρια σου Stella! Θα την δοκιμάσω κάποια στιγμή. Για την ώρα θα χαζεύω αυτά :)

Lorraine Young Pottery said...

:-) blue and brown great color combinations.
Wonderful cookies!

Lorraine xx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...